De Kunst van Zijn

De kunst van Zijn
De Kunst van Zijn houdt zich bezig met het 'meester' zijn van het hoogste goed, namelijk het meester van jezelf zijn. Je leert uit te gaan van je kracht en staat stil bij de volgende kunsten:
 
de Kunst van het Loslaten
de Kunst van het Niet-Vechten
de Kunst van het Ademen
de Kunst van het Bewegen
de Kunst van het Gezond zijn
de Kunst van de Stilte.

Sessies
Iedere sessie volgt een vast ritme waarbij ervaren centraal staat. Herkenning, erkenning en verandering zijn de sleutelwoorden. Herkenning is inzichten verwerven, erkenning is daadwerkelijk handelen op basis van de verworven inzichten en dat creeert verandering.

Locatie
De Tussentijd is een organisatie met een team van professionals die individuen, teams, organisaties en groepen begeleidt bij persoonlijke en professionele vraagstukken op een eigen & unieke locatie in het midden van het land. De Tussentijd faciliteert deze trainingen. Zie ook: www.detussentijd.nu 

Ervaringen deelnemers
  • Deze aanpak gaf inzicht in je sterke kanten en gaat uit van een positieve insteek: werk aan waar je al goed in bent in plaats van verbeter je zwakke punten. Want waarom moet je alles kunnen. Samen met anderen kom je veel verder. Ook het principe van 'in balans zijn' en 'bij je kern blijven' zorgde bij mij voor meer bewustzijn van het 'zijn als persoon' en jezelf in relatie tot anderen en je omgeving. Ook kwam tijdens de sessies duidelijk de verbinding tussen lichaam en geest naar voren
  • Ik vond het idee achter de sessies (in je kracht staan en die voelen) erg aantrekkelijk. Verder vond ik de wijze waarop het werd aangeboden prettig en verfrissend. Je hoofd uitzetten en dingen ervaren, dat is voor mijn altijd een goede oefening.
  • Stil zijn heeft mij erg geholpen. Ik kreeg veel goede reacties uit mijn omgeving. In het begin maakte ik grote sprongen, daarna een kleine terugval en nu weer een langzame en gestage groei opwaarts".
  • Ik heb mogen ervaren dat je dus letterlijk de ‘persoonlijke kracht’ kan voelen van en dat je daar dus ook vanuit mag gaan. Dat je werk kunt sturen in plaats dat het werk jou stuurt. Het gaat allemaal op een ont-spannen wijze".
  • "Ik kon de druk van het werk steeds minder goed aan, door deze sessies ben ik gaan in zien dat ik zelf bepaal in welke mate ik last heb van de (werk)druk. Ik laat het steeds minder er op aan komen, ik durf eerder initiatieven te nemen. Heb meer aandacht voor mijn omgeving, waardoor de wisselwerking met de Ander sterk verbeterd is. Ik ben er een stuk rustiger, evenwichtiger door.